دانلود انیمیشن کوتاه Butterflies

سال ساخت : 2013 مدت پخش : 12 دقیقه
زبان فیلم : انگلیسی
ساخت کشور استرالیا

<< انیمیشن کوتاه Butterflies – برنده و نامزد جوایز متعدد در جشنواره های بین المللی >>

بنظرم انیمیشن کوتاه پروانه ها با نگاه به دو بعد مادی و معنوی یا به عبارت درست تر بعد جسمانی و روحانی زندگی یک انسان ساخته شده است ، شرایط مادی حاکم شده بر روح یک انسان که به مرور به مرگ او ختم میشود اما نه از بعد جسم بلکه از بعد روح و شخصیت درون او.
شخصیت داستان یک هنرمند نقاش است که در ایستگاه قطار نشسته و برای کسب درآمد نقاشی های خود را بفروش گذاشته ، با دیدن قوطی خالی از پول متوجه میشویم که او نتوانسته درآمدی داشته باشد و در این میان شخصی نقاشی هایش را دیده ، پی به استعداد او میبرد و  پیشنهاد کار میدهد ، در  ادامه مشغول کار میشود اما به مرور متوجه میشویم هنرمند به سمت مرگ تخیل با حتی مرگ روحانی خویش میرود  و ….
بعد روحانی یک هنرمند متفاوت تر از انسانهای عادیست و دارای ریشه های قوی تر و به مرور بخوبی پرورش یافته شده اما چالشی که آنرا تهدید میکند مسئله ای مادی همچون نداشتن درآمد کافی برای گذران عمر است و این در جامع دیروز تا به امروز و احتمالا در آینده برای هنرمندان وجود خواهد داشت ، ذهنی که درگیر همچین چالشی شده به مرور از فضای تخیل و تقویت و پرورش دور میماند و گرفتاریهای روزانه او باعث از بین رفتن نگاه خلاقانه اش به پیرامون شود .
ایده جدیدی شکل نمیگیرد ، تخیل ضعیف میشود ، شناخت درونی کم میشود و در نهایت به مرگ خلاقیت میرسد و به یک جسم مادی با بعد روحانی فراموش شده ختم میشود همانطور که در صحنه ای که هنرمند نمیتواند شکل پروانه را بکشد و برگه های دفترش را پاره میکند و اینجاست که او پی به حال وجودی خویش میبرد و مسیر برگشت را انتخاب میکند .
البته این سوال باقی خواهد ماند که چقدر این برگشت میتواند پایدار باشد.
پروانه به عنوان یک نماد در فرهنگ های مختلف معانی گوناگونی دارد و بنظر در این فیلم بخوبی از این نماد استفاده شده .

این انیمیشن به روش استاپ موشن ساخته شده است ، در این روش شی یا عروسک و اشیاء پیرامون دارای مفاصلی هستند که در هر فریم آنرا کمی حرکت داده و از آن عکس گرفته میشود .

کارگردان :


پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد
برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

شاید دوست داشته باشید