دانلود انیمیشن کوتاه Out of Bounds

سال ساخت : 2014 مدت پخش : 7 دقیقه
زبان فیلم : انگلیسی
ساخت کشور دانمارک

پیش از این در سایت فیلم های کوتاهی قرار گرفتند که به نوعی اشاره به بعضی از بیماریها یا سندروم ها داشتند و با ساخت اینچنین فیلمها سعی میشود آگاهی عمومی در مورد شناخت اینگونه مسائل بالا رود . انیمیشن کوتاه Out of Bounds نیز یکی دیگر از اینگونه فیلمهاست که سعی دارد از طریق یک داستان انیمیشن ما را با سندرمی بنام آسپرگر (به انگلیسی: Asperger syndrome) آشنا کند .
Allan مرد جوان باهوشی است که تنها در محله ای سکونت دارد و از سندرم اسپرگر رنج میبرد و از اینکه از خانه بیرون برود و با اجتماع بیرون تماس بگیرد می ترسد ، او برای پر کردن این خلا در زندگی خود از ماهی بعنوان حیوان خانگی استفاده میکند ، او سعی در مراقبت ماهی دارد اما بعد از چند روز ماهی را از دست میدهد و ماهی دیگری جایگزین میشود ، روزی غذای ماهی به اتمام میرسد و او با مشاهده ماشین حمل غذای ماهی در جلوی درب خانه یکی از همسایگانش سعی میکند به آنجا برود و برای ماهی خود غذا تهیه کند .

متن زیر برگرفته از ویکی پدیا فارسی در معرفی کوتاه این سندرم :
افرادی با این سندرم ممکن است دارای یک یا چند مورد از ویژگی‌ها باشند: روابط اجتماعی ضعیف، رفتارهای وسواسی و تکراری، خویشتن-محوری، تفکر منطقی و غیرعاطفی، علایق متمرکز، یادگیری آسانتر زبانهای ثانوی و کمبود در توانایی‌های حرکتی. ممکن است توانایی‌های حرکتی به طور محدودی کامل نشود و در طرز راه رفتن یا انجام فعالیت‌های حرکتی پیچیده‌تر مثل راندن دوچرخه یا توپ بازی مشخص شود. افرادی که دچار سندرم آسپرگر هستند ممکن است به مشکلات فراوان در تعاملات اجتماعی برخورد کنند و دارای خصوصیات رفتاری کلیشه‌ای در رفتارها و علایق هستند. افراد مبتلا به این سندرم، در روابط اجتماعی بسیار ضعیف هستند اما معمولاً اختلال یادگیری ندارند. کودکان مبتلا به آسپرگر تنها به یک موضوع علاقه نشان می‌دهند و تمایل دارند همه چیز را در ارتباط با آن موضوع واحد بدانند و راجع به دیگر مباحث کمتر صحبت می‌کنند؛ بنابراین این کودکان به دلیل مهارت‌های اجتماعی ضعیف و دامنه محدود علایق از دیگران جدا می‌شوند و برقراری ارتباط با سایرین را با رفتار غیر متعارف و نامناسب خود و یا در خواست صحبت کردن، تنها راجع به یک موضوع خاص، غیرممکن می‌سازند. سندرم آسپرگر معمولاً دیرتر از اوتیسم دیده می‌شود و معمولاً بعدتر مشخص می‌گردد.

کارگردان :
بازیگران :


پخش آنلاین مخصوص اعضای ویژه می باشد
برای خرید اشتراک اینجا را کلیک کنید
Subscribe
Notify of
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments

شاید دوست داشته باشید